Interní sítě pojišťoven ztrácejí, která poradenská firma roste?

Velmi silným distributorem v prodeji pojištění jsou v ČR externí finančně-poradenské společnosti. Akademie pojištění zná aktuální statistiky, proto se podíváme, jak si v prvním pololetí letošního roku vedla padesátka největších společností.

Počet poradců v pojištění vzrostl o 2,8 %

Jasným trendem zůstává konsolidace. Regulace a technologické požadavky zvyšují náklady na provoz zprostředkovatelských společností a úspory z velikosti jsou základním způsobem pro dosažení větší efektivity. Celkově se za první pololetí zvýšil počet poradců v pojištění o 809 (2,8 %). Ze statistik je zřejmé, že větší jsou ještě větší a ti menší se naopak více a více zmenšují.

Roste SAB servis, OVB Allfinanz a Broker Trust

Z pohledu nejvyšších absolutních nárůstů se třem společnostem podařilo v prvním pololetí „ukořistit“ 100 a více poradců. „Jedlíky“ prvního pololetí tak jsou SAB servis (+158), OVB Allfinanz (+127) a Broker Trust (+100). Aniž bychom chtěli být více konkrétní, zdá se, že samotný brand finančně-poradenské společnosti není pro nábor nových finančních poradců klíčový parametr.

Pokud opustíme svět absolutních čísel, tak výrazného dvojciferného relativního růstu z větších společností dosáhla společnost Fingo (+36,8 %). To bylo způsobeno především akvizicí poradců ze společnosti Fitbrokers. Je však třeba mít na paměti, jak křehká je věrnost finančních poradců k jedné společnosti. Je však logické, že finanční poradci chtějí vyzkoušet více společností.

Zruší pojišťovny interní sítě?

Ve statistikách je vidět pokles interních obchodních sítí většiny pojišťoven. Z 18 sledovaných pouze 4 dosáhly růstu. Tento trend bude nepochybně pokračovat. Ruku na srdce, komu by se dneska chtělo prodávat pojištění od jedné pojišťovny? Ani když pojišťovna nabízí špičkový produkt, tak prodejce v interní síti nedokáže mít komplexní nabídku pro klienta.

Pojišťováka, který prodává jeden produkt, brzo nahradí mobilní aplikace a on-line sjednávače. Navíc, prodejce pojištění dostane vyšší provizi u finančně-poradenské společnosti nežli u pojišťovny. Minimálně lze tak usuzovat z následujícího článku o rostoucích provizích v životním pojištění.

Jaká pojišťovna platí u „rizikovky“ provizi 230 %?

Podrobnou statistiku si bezplatně stáhněte z webu www.proporadce.cz zde.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.